Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    "Spöknätet"

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-03-30, 15:56

    Saxat ur Dagens Nyheter:

    "Genom att ta sig in i datorer i olika länder har den som styr nätet inte bara kunnat komma åt epost och dokument utan också kunnat slå på kameror och mikrofoner för att på sätt kunna följa vad som händer i det rum som datorn står."

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/spioner-kunde-lyssna-via-offrens-datorer-1.832988
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty gammalt

    Inlägg  Sniperace 2009-03-30, 17:20

    Susz X skrev:Saxat ur Dagens Nyheter:

    "Genom att ta sig in i datorer i olika länder har den som styr nätet inte bara kunnat komma åt epost och dokument utan också kunnat slå på kameror och mikrofoner för att på sätt kunna följa vad som händer i det rum som datorn står."

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/spioner-kunde-lyssna-via-offrens-datorer-1.832988

    sådant skedde redan för många år sedan genom det SVENSKA programmet NETBUS som kunde hamna i olika datorer genom trojaner osv...

    Den som INTE fattar att sådant har hänt och kommer hända även i framtiden är ytters naiv!!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  SiP 2009-03-30, 17:32

    Men Sniper, hon belyser ju bara ämnet, snart knallar det nog ut små nassar som kapat datorerna genom USB portarna...alltså måste detta belysas lol!

    För detta måste väl vara ett verk av högerextremister och nassar...eller??
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-03-30, 20:00

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Saxat ur Dagens Nyheter:

    "Genom att ta sig in i datorer i olika länder har den som styr nätet inte bara kunnat komma åt epost och dokument utan också kunnat slå på kameror och mikrofoner för att på sätt kunna följa vad som händer i det rum som datorn står."

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/spioner-kunde-lyssna-via-offrens-datorer-1.832988

    sådant skedde redan för många år sedan genom det SVENSKA programmet NETBUS som kunde hamna i olika datorer genom trojaner osv...

    Den som INTE fattar att sådant har hänt och kommer hända även i framtiden är ytters naiv!!

    Okej- berätta meer Sniper...Klart att det händer- säkerligen även i dag..Det där netbus du nämner- vad är det för något? Bry dig inte om att sip viftar med armarna...


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-30, 20:32, ändrad totalt 1 gång
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  SiP 2009-03-30, 20:08

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Saxat ur Dagens Nyheter:

    "Genom att ta sig in i datorer i olika länder har den som styr nätet inte bara kunnat komma åt epost och dokument utan också kunnat slå på kameror och mikrofoner för att på sätt kunna följa vad som händer i det rum som datorn står."

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/spioner-kunde-lyssna-via-offrens-datorer-1.832988

    sådant skedde redan för många år sedan genom det SVENSKA programmet NETBUS som kunde hamna i olika datorer genom trojaner osv...

    Den som INTE fattar att sådant har hänt och kommer hända även i framtiden är ytters naiv!!

    Okej- berätta meer Sniper...Klart att det händer- säkerligen även i dag..Det där netbus du nämner- vad är det för något?

    Om du installerar google på din dator kan du söka på det själv... Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty mmm

    Inlägg  Sniperace 2009-03-30, 21:06

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Saxat ur Dagens Nyheter:

    "Genom att ta sig in i datorer i olika länder har den som styr nätet inte bara kunnat komma åt epost och dokument utan också kunnat slå på kameror och mikrofoner för att på sätt kunna följa vad som händer i det rum som datorn står."

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/spioner-kunde-lyssna-via-offrens-datorer-1.832988

    sådant skedde redan för många år sedan genom det SVENSKA programmet NETBUS som kunde hamna i olika datorer genom trojaner osv...

    Den som INTE fattar att sådant har hänt och kommer hända även i framtiden är ytters naiv!!

    Okej- berätta meer Sniper...Klart att det händer- säkerligen även i dag..Det där netbus du nämner- vad är det för något? Bry dig inte om att sip viftar med armarna...

    Du som är så duktig på att hitta saker borde väl klara at hitta en UPPSJÖ med program som kan installeras med hjälp av trojaner, som sagt ett av de första som väckte uppståndelse var just netbus, med denna kunde du starta webcammen och micken, du kunde öppna och stänga disksläden plus en massa annat, senare kom ex remote administrator, med denna kan man TOTALT styra datorn som fått programmet installerat, det finns ett som hete VNC-server som är ett par snäpp bättre, dessa två sista är utvecklade för att kunna styra datorn från en annan dator i legala syften, MEN det mesta går ju att använda på fel sätt, som exempelvis få in det på en icke ont anande persons dator med hjälp av trojaner och program som lockar denna till installation osv.. och sedan utnyttja denna för diverse skit.

    Var medveten om att du ÄR utsatt när du är inkopplad på nätet, är man inte uppmärksam så KAN man råka ut för diverse otrevligheter.

    Själv använder jag just VNC-server installera på datorer hos folk som behöver min hjälp då och då, detta gör att ja kan fixa deras problem HEMIFRÅN, har då särskilt password och egenvald port för att koppla upp mig, allt för att försvåra eventuella intrångsförsök....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-03-30, 21:55



    Du som är så duktig på att hitta saker borde väl klara at hitta en UPPSJÖ med program som kan installeras med hjälp av trojaner, som sagt ett av de första som väckte uppståndelse var just netbus, med denna kunde du starta webcammen och micken, du kunde öppna och stänga disksläden plus en massa annat, senare kom ex remote administrator, med denna kan man TOTALT styra datorn som fått programmet installerat, det finns ett som hete VNC-server som är ett par snäpp bättre, dessa två sista är utvecklade för att kunna styra datorn från en annan dator i legala syften, MEN det mesta går ju att använda på fel sätt, som exempelvis få in det på en icke ont anande persons dator med hjälp av trojaner och program som lockar denna till installation osv.. och sedan utnyttja denna för diverse skit.

    Var medveten om att du ÄR utsatt när du är inkopplad på nätet, är man inte uppmärksam så KAN man råka ut för diverse otrevligheter.

    Själv använder jag just VNC-server installera på datorer hos folk som behöver min hjälp då och då, detta gör att ja kan fixa deras problem HEMIFRÅN, har då särskilt password och egenvald port för att koppla upp mig, allt för att försvåra eventuella intrångsförsök....
    [/quote]

    Intressant läsning Sniper..Förstår att du har brded kompetens i detta. Är givetvis tacksam att du vill förmedla din kunskap...Låter smidigt med VNC- server...
    Men- hur installeras detta? Och kan det missbrukas? I så fallhur märker man det?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty normalt

    Inlägg  Sniperace 2009-03-30, 22:04

    Susz X skrev:


    Du som är så duktig på att hitta saker borde väl klara at hitta en UPPSJÖ med program som kan installeras med hjälp av trojaner, som sagt ett av de första som väckte uppståndelse var just netbus, med denna kunde du starta webcammen och micken, du kunde öppna och stänga disksläden plus en massa annat, senare kom ex remote administrator, med denna kan man TOTALT styra datorn som fått programmet installerat, det finns ett som hete VNC-server som är ett par snäpp bättre, dessa två sista är utvecklade för att kunna styra datorn från en annan dator i legala syften, MEN det mesta går ju att använda på fel sätt, som exempelvis få in det på en icke ont anande persons dator med hjälp av trojaner och program som lockar denna till installation osv.. och sedan utnyttja denna för diverse skit.

    Var medveten om att du ÄR utsatt när du är inkopplad på nätet, är man inte uppmärksam så KAN man råka ut för diverse otrevligheter.

    Själv använder jag just VNC-server installera på datorer hos folk som behöver min hjälp då och då, detta gör att ja kan fixa deras problem HEMIFRÅN, har då särskilt password och egenvald port för att koppla upp mig, allt för att försvåra eventuella intrångsförsök....

    Intressant läsning Sniper..Förstår att du har brded kompetens i detta. Är givetvis tacksam att du vill förmedla din kunskap...Låter smidigt med VNC- server...
    Men- hur installeras detta? Och kan det missbrukas? I så fallhur märker man det?
    [/quote]

    Normalt gör man installationen SJÄLV eller med hjälp av någon, väljer password och port man vill använda, väljer om den ALLTID ska vara igång, eller om man själv starta denna vid behov, password ska ALLTID vara LÅNGT helst mer än åtta tecken, och ha specialtecken, siffra och både versaler och gemener för att göra det så svårt så möjligt att knäcka.

    Visst kan det missbrukas, de kan ju alla sådana göra, ett sätt att märka är att använda programmet NETSTAT för att se vilka kopplingar utåt man har, men det kräver erfarenhet att se vilka som INTE borde finnas, å andra sidan har du inte browsern, msn eller andra internetpgm igång så BÖR det inte finnas nägra kopplingar utåt.

    Är datorn mistänkt slö, s kan det vara ett tcken på att något är fel....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-03-30, 23:24

    Netstat- finns enbart ett av det programmet?
    Hittade en del dynga på min data för ett tag sedan...efter att jag systemåterställt.
    Med dynga menar jag sådant jag inte laddat ned själv- och undrar en sak till Snipe..

    Är det möjligt att med "hexdoor" eller andra spökprogram se exekt vad du skriver- oxå att styra det?
    Vad finns för spökprogram som är kända i dag?Eller relativt okända? Har dessa java? Åsså en undran till: är du hightek?
    En undran till SiP- var kommer du in? pirat
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty visst

    Inlägg  Sniperace 2009-03-31, 07:25

    Susz X skrev:
    Netstat- finns enbart ett av det programmet?
    Hittade en del dynga på min data för ett tag sedan...efter att jag systemåterställt.
    Med dynga menar jag sådant jag inte laddat ned själv- och undrar en sak till Snipe..

    Är det möjligt att med "hexdoor" eller andra spökprogram se exekt vad du skriver- oxå att styra det?
    Vad finns för spökprogram som är kända i dag?Eller relativt okända? Har dessa java? Åsså en undran till: är du hightek?
    En undran till SiP- var kommer du in? pirat

    Självklart kan man göra MYCKET, och till och med ALLT du själv kan göra SITTANDE vid din dator med sådana program, tar vi exemplet VNC eller RA (remote administrator) så kan du från utsidan använda deta at se den bild användaren vid daorn ser, dvs man ser EXAKT vad denne själv ser när han använder denna, de går att starta och använda som om man verkligen satt vid denna, då tar man själv öve mus tangentbord osv...

    Om jag är hightek? det vet jag inte med har sysslat med datorer mycket sedan sjuttiotalet, gjorde lite småjobb med att fixa menyhantering i olika program osv åt FOA där deras tekniker skrivit själva programmen, men ville sedan jag skulle göra dem användarvänliga.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 14:17

    Självklart kan man göra MYCKET, och till och med ALLT du själv kan göra SITTANDE vid din dator med sådana program, tar vi exemplet VNC eller RA (remote administrator) så kan du från utsidan använda deta at se den bild användaren vid daorn ser, dvs man ser EXAKT vad denne själv ser när han använder denna, de går att starta och använda som om man verkligen satt vid denna, då tar man själv öve mus tangentbord osv...

    Om jag är hightek? det vet jag inte med har sysslat med datorer mycket sedan sjuttiotalet, gjorde lite småjobb med att fixa menyhantering i olika program osv åt FOA där deras tekniker skrivit själva programmen, men ville sedan jag skulle göra dem användarvänliga.
    [/quote]

    Okej- tack för bekräftelsen. Syns det på min data om någon annan gör så? Tex på "styrplattan"(= synaptiskt pekdon) på laptopen..?
    Går det att ta reda på vem som finns där i det du beskriver?
    Och- finns möjligheter att avlyssna/ styra mobil på liknande sätt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty hrrrm

    Inlägg  Sniperace 2009-03-31, 15:23

    Susz X skrev:
    Självklart kan man göra MYCKET, och till och med ALLT du själv kan göra SITTANDE vid din dator med sådana program, tar vi exemplet VNC eller RA (remote administrator) så kan du från utsidan använda deta at se den bild användaren vid daorn ser, dvs man ser EXAKT vad denne själv ser när han använder denna, de går att starta och använda som om man verkligen satt vid denna, då tar man själv öve mus tangentbord osv...

    Om jag är hightek? det vet jag inte med har sysslat med datorer mycket sedan sjuttiotalet, gjorde lite småjobb med att fixa menyhantering i olika program osv åt FOA där deras tekniker skrivit själva programmen, men ville sedan jag skulle göra dem användarvänliga.

    Okej- tack för bekräftelsen. Syns det på min data om någon annan gör så? Tex på "styrplattan"(= synaptiskt pekdon) på laptopen..?
    Går det att ta reda på vem som finns där i det du beskriver?
    Och- finns möjligheter att avlyssna/ styra mobil på liknande sätt?
    [/quote]


    Det bror helt på vilket program de använder för att styra din dator, när jag styr med VNC så ser användaren av datorn detta genom att musmarkören rör sig över skärmen, att program startas osv, denne ser med andra ord vad han själv skulle sett om han gjorde detta själv vid datorn, men det FINNS idag en ppsjö med backdoorprogram där man inte ser något som användare.

    Som jag sa innan så finnsi windows ett program som heter netstat, detta startas genom att öpPna kör, skriva in CMD, sedan i detta fönster skriva NETSTAT, nu poppar en lista upp med ipnummertill de kopplingar som finns till nätet, har du msn browser osv igång visas ett antal legitima adresser, men det ENDA du får veta är ju IPNUMMER, INGET annat, de kan visa på olika länder och ISP-er eller kanse univesitet, men INTE visar de dig en specifik användare.

    Och JA, de har kommit fram ett par program till mobiltelefoner som på sätt och vis kidnappar dessa och gör så att man ex kan avlyssna samtal osv, men det är nog idag väldigt liten risk att råka ut för så länge man INTE okritiskt godkänner ex bluetoothanslutningar osv...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 15:53

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Saxat ur Dagens Nyheter:

    "Genom att ta sig in i datorer i olika länder har den som styr nätet inte bara kunnat komma åt epost och dokument utan också kunnat slå på kameror och mikrofoner för att på sätt kunna följa vad som händer i det rum som datorn står."

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/spioner-kunde-lyssna-via-offrens-datorer-1.832988

    sådant skedde redan för många år sedan genom det SVENSKA programmet NETBUS som kunde hamna i olika datorer genom trojaner osv...

    Den som INTE fattar att sådant har hänt och kommer hända även i framtiden är ytters naiv!!

    Håller med Snipe..
    Vad är det du hjälper andra med med sina datorer som du skriver- på distans...
    är det tjänster du säljer- eller är du en snäll hjälpsam medmänniska?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty både och

    Inlägg  Sniperace 2009-03-31, 16:28

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Saxat ur Dagens Nyheter:

    "Genom att ta sig in i datorer i olika länder har den som styr nätet inte bara kunnat komma åt epost och dokument utan också kunnat slå på kameror och mikrofoner för att på sätt kunna följa vad som händer i det rum som datorn står."

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/spioner-kunde-lyssna-via-offrens-datorer-1.832988

    sådant skedde redan för många år sedan genom det SVENSKA programmet NETBUS som kunde hamna i olika datorer genom trojaner osv...

    Den som INTE fattar att sådant har hänt och kommer hända även i framtiden är ytters naiv!!

    Håller med Snipe..
    Vad är det du hjälper andra med med sina datorer som du skriver- på distans...
    är det tjänster du säljer- eller är du en snäll hjälpsam medmänniska?

    Det är mest som en snäll medmänniska, men några vill tvunget betala ändå, och jag är inte så dum att jag tackar nej eftersom varje extrakrona är värd mycket för mig Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 17:07

    Klart du inte ska tacka nej till det- är inte mer än rätt ju...
    Vad är det du hjälper dem med ? Bara nyfiken...vill ju gärna lära mig mer data ..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty mycket

    Inlägg  Sniperace 2009-03-31, 18:00

    Susz X skrev:Klart du inte ska tacka nej till det- är inte mer än rätt ju...
    Vad är det du hjälper dem med ? Bara nyfiken...vill ju gärna lära mig mer data ..

    Ett exempel är att jag läger in rätt uppgifter för ny email i outlook, laddar ner och installerar nya program, rensar datorn osv osv, det är bara fantasin som begränsar...

    sedan rör det sig om at jag åker hem till dem och gör en total ominstallation med operativsystem som ska uppdateras till dags dato, virusskkydd osv så att de har allt de vill ha, sedan gör jag en spegling av hd, så att om något strular kan man återställa den på väldigt kort tid....och då lägger ja om de vill in just VNC så jag kommeråt at fixa utan att åka hemifrån...(är väldigt hemmakär och åker hels inte bort)
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-04-01, 00:59

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Klart du inte ska tacka nej till det- är inte mer än rätt ju...
    Vad är det du hjälper dem med ? Bara nyfiken...vill ju gärna lära mig mer data ..

    Ett exempel är att jag läger in rätt uppgifter för ny email i outlook, laddar ner och installerar nya program, rensar datorn osv osv, det är bara fantasin som begränsar...

    sedan rör det sig om at jag åker hem till dem och gör en total ominstallation med operativsystem som ska uppdateras till dags dato, virusskkydd osv så att de har allt de vill ha, sedan gör jag en spegling av hd, så att om något strular kan man återställa den på väldigt kort tid....och då lägger ja om de vill in just VNC så jag kommeråt at fixa utan att åka hemifrån...(är väldigt hemmakär och åker hels inte bort)

    Oj- det låter ju toppen- att kunna sköta sådant hemifrån då..men- händer det aldrig att någon använder de programmen i illa syfte? Fast det vet du kanske inte...I vilket fall så vore det kul att lära sig lite..lite mer IT..Tack att du tagit dig tid Snipe..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty risken finns altid

    Inlägg  Sniperace 2009-04-01, 08:09

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Klart du inte ska tacka nej till det- är inte mer än rätt ju...
    Vad är det du hjälper dem med ? Bara nyfiken...vill ju gärna lära mig mer data ..

    Ett exempel är att jag läger in rätt uppgifter för ny email i outlook, laddar ner och installerar nya program, rensar datorn osv osv, det är bara fantasin som begränsar...

    sedan rör det sig om at jag åker hem till dem och gör en total ominstallation med operativsystem som ska uppdateras till dags dato, virusskkydd osv så att de har allt de vill ha, sedan gör jag en spegling av hd, så att om något strular kan man återställa den på väldigt kort tid....och då lägger ja om de vill in just VNC så jag kommeråt at fixa utan att åka hemifrån...(är väldigt hemmakär och åker hels inte bort)

    Oj- det låter ju toppen- att kunna sköta sådant hemifrån då..men- händer det aldrig att någon använder de programmen i illa syfte? Fast det vet du kanske inte...I vilket fall så vore det kul att lära sig lite..lite mer IT..Tack att du tagit dig tid Snipe..


    JAg känner mig väldigt säker på att det jag installerar inte används av andra, först så använder jag ALDRIG en standardport, sedan använder jag en LÅNG passwordnyckel, PLUS ett användarnamn som bör vara nära nog omöjligt att lista ut (lika svårt som att lista ut passwordet).

    Men vist en risk finns alltid även om denna är mycket liten
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-04-01, 21:41

    Finns det några knep att ta reda på vem som döljer sig bakom ex en hexdoor eller programmen du nämner?
    Vet du om det finns något spök som kallas cat- nånting..?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty nej

    Inlägg  Sniperace 2009-04-01, 22:18

    Susz X skrev:Finns det några knep att ta reda på vem som döljer sig bakom ex en hexdoor eller programmen du nämner?
    Vet du om det finns något spök som kallas cat- nånting..?

    Det är nära nog en omöjlighet att som privatmänniska hitta den bar ett IP, du kan allts själv ENBART se vilket IP som ligger bak, di KAN hitta ägaren till deta IP, dvs dennes internetprovider, till exempel TELIA, eller ett universitets nummer om det kommer från detta, men INTE att det ex är Sven Svett i korpilombolo.

    det finns en remote-trojan som heter BackDoor-CAT
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-04-03, 14:53

    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Finns det några knep att ta reda på vem som döljer sig bakom ex en hexdoor eller programmen du nämner?
    Vet du om det finns något spök som kallas cat- nånting..?

    Det är nära nog en omöjlighet att som privatmänniska hitta den bar ett IP, du kan allts själv ENBART se vilket IP som ligger bak, di KAN hitta ägaren till deta IP, dvs dennes internetprovider, till exempel TELIA, eller ett universitets nummer om det kommer från detta, men INTE att det ex är Sven Svett i korpilombolo.

    det finns en remote-trojan som heter BackDoor-CAT
    Than yo grabben- du ger mig styrka- att tro på mig själv. Även om jag inte är en hightek- långtdärifrån! Tack för du bekräftar allt jag trott och funnit!
    Vart vänder man sig om man misstänker IT-brottslighet? Tas det på allvar?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty du måste förvänta dig

    Inlägg  Sniperace 2009-04-03, 17:51

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Susz X skrev:Finns det några knep att ta reda på vem som döljer sig bakom ex en hexdoor eller programmen du nämner?
    Vet du om det finns något spök som kallas cat- nånting..?

    Det är nära nog en omöjlighet att som privatmänniska hitta den bar ett IP, du kan allts själv ENBART se vilket IP som ligger bak, di KAN hitta ägaren till deta IP, dvs dennes internetprovider, till exempel TELIA, eller ett universitets nummer om det kommer från detta, men INTE att det ex är Sven Svett i korpilombolo.

    det finns en remote-trojan som heter BackDoor-CAT
    Than yo grabben- du ger mig styrka- att tro på mig själv. Även om jag inte är en hightek- långtdärifrån! Tack för du bekräftar allt jag trott och funnit!
    Vart vänder man sig om man misstänker IT-brottslighet? Tas det på allvar?


    Det finns en sanning som står över allt annat...

    ALLT som KAN missbrukas för att roffa åt sig makt eller pengar KOMMER missbrukas.

    ALLA goda uppfinningar som KAN användas i ont uppsåt KOMMER att används så....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-04-04, 14:23

    Sant som du skriver..sorgligt.Samtidigt är jag lite förvånad över att alla dessa som är så oerhört bra på data inte anställs i goda syten- så får de lite mer att göra..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    "Spöknätet" Empty kanske är det så

    Inlägg  Sniperace 2009-04-04, 14:54

    Susz X skrev:
    Sant som du skriver..sorgligt.Samtidigt är jag lite förvånad över att alla dessa som är så oerhört bra på data inte anställs i goda syten- så får de lite mer att göra..

    Men finns det jobb till alla dessa, vill de ha de jobben, eller är det så att de vill ha utlopp för sin destruktiva ådra, kan det vara så at de känner MAKT när de kan styra andras datorer, OCH skulle en anställning ge dem lika mycket pengar som de kanske kan lura till sig genom sin verksamhet?

    De gör kanske helt enkelt vad de VILL, precis som andra kriminella element som VÄLJER att leva utanför lagen just för att de VILL, inte för att de behöver eller tvingas till det
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Susz X 2009-04-14, 03:36

    Sant Snipe- sorgligt egentligen- mest för dem själva i långa loppet.

    Vet du förresten något om infra-ultraljud- eller andra ljudvågor i etern/ nätet. Vilka är de värsta ljuden??

    Sponsored content


    "Spöknätet" Empty Sv: "Spöknätet"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 08:43