Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Varning för Microsoft!!!!!!!

    Thrakath
    Thrakath


    Antal inlägg : 225
    Join date : 09-04-08
    Age : 50

    Varning för Microsoft!!!!!!! Empty Varning för Microsoft!!!!!!!

    Inlägg  Thrakath 2010-03-18, 09:48

    Med senaste uppdateringen så skickade microsoft med ett program, "Val av webbläsare". Ett mycket irriterande program i sann microsoft anda. Så här förhindrar ni det att starta varje gång ni startar datorn:
    1. Starta regedit.
    2. gå in på “HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run”.
    3. Radera "BrowserChoice".
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Varning för Microsoft!!!!!!! Empty Sv: Varning för Microsoft!!!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2010-03-18, 13:36

    kör du vista eller windows7, för min xp har inte detta.....

    Men efter en sökning på nätet blev jag varse om att det är INTE något MS gillar, det är något de TVINGATS till för att släppa in andra webläsare än sin egen IE.

    så det är istället något BRA, men kanske störande.

    VAd jag förstod så ingick denna uppdatering i ickekritiska sådana, så jag har inte valt den, men frågan är, hurdan reaktion blir det om man väljer ex mozilla, startar detta program igen ändå?
    Thrakath
    Thrakath


    Antal inlägg : 225
    Join date : 09-04-08
    Age : 50

    Varning för Microsoft!!!!!!! Empty XP, Vista och Win7.......

    Inlägg  Thrakath 2010-03-19, 00:06

    Jag kör alla tre. Den dök upp på en av mina XP maskiner, som av en händelse råkade ha IE som standardwebbläsare. Dom andra klarade sig. Visst, Microsoft blev tvingade av EU, men lösningen var ju inte världens smartaste. Dom flesta som drabbats trodde att det rörde sig om spyware(inklusive mej själv).
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Varning för Microsoft!!!!!!! Empty Sv: Varning för Microsoft!!!!!!!

    Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 09:19

    Thrakath skrev:Jag kör alla tre. Den dök upp på en av mina XP maskiner, som av en händelse råkade ha IE som standardwebbläsare. Dom andra klarade sig. Visst, Microsoft blev tvingade av EU, men lösningen var ju inte världens smartaste. Dom flesta som drabbats trodde att det rörde sig om spyware(inklusive mej själv).

    skulle nog även jag trott Very Happy
    det var illa skrivet, fruktansvärd design osv...

    men å andraq sidan, vad förväntar man sig när man blir tvingad att lägga in sådant för ANDRAS mjukvara i sitt eget operativsystem?

    det finns ju liksom ändå inget som hindrar att man kör opera eller FF ändå.

    Det som kanske skulle setts som rimligast annars vore väl om IE INTE följde med operativsystemet.

    här kom det inte pga att vi inte kör IE som standard på någon av våra 6 datorer i nätverket Very Happy

    Sponsored content


    Varning för Microsoft!!!!!!! Empty Sv: Varning för Microsoft!!!!!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 12:34