Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
lazy
SiP
theward
MartinLindgren
fredrik rahm70
Corven
10 posters

    Censur alltid dåligt?

    Omröstning

    Finns det tillfällen när censur behövs?

    [ 5 ]
    Censur alltid dåligt? Bar_left50%Censur alltid dåligt? Bar_right [50%] 
    [ 3 ]
    Censur alltid dåligt? Bar_left30%Censur alltid dåligt? Bar_right [30%] 
    [ 2 ]
    Censur alltid dåligt? Bar_left20%Censur alltid dåligt? Bar_right [20%] 

    Totalt antal röster: 10
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 13:49

    Med tanke på den infekterade och väldigt irriterande konflikten, som egentligen är mellan Martin och Fredrik, men som sprider sig då andra protesterar mot den.

    En konflikt som verkar få till resultat att folk avhåller sig från att skriva här, eftersom alla trådar blir förstörda av deras interna käbbel. Och det är totalt ointressant vem som börjar, för det varierar. Rsultatet är dock det samma, trådämnet dränks i käbbel.

    Vore det önskvärt att faktiskt kunna censurera, eventuellt till och med utesluta medlemmar som uppför sig illa?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 14:08

    Kan ju vara så att denna "konflikt" är enriktad eftersom JAG blockerat martin sedan 2 veckor och denna fortsätter och fortsätter och fortsätter.

    Se bara hur han beter sig emot ALLA som vågar säga emot han?
    (fundera nu lite och välkommen till min "mardrömsvärld" som jag stått ut med allt för länge nu)

    Värre och värre blir Martins förolämpningar emot ALLA han anser som fiender.
    '
    Dagens Fiender till Martin 2009-03-16:

    theward råttan jag lazy sunrise dirtydog.

    Det bästa vore att göra martin till moderator så han kan sålla bort allt han ej gillar istället för att spamma bort det vilket han gör nu.

    (snart skriver han ngt påhopp här efter mej)


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-16, 14:10, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 14:09

    Sprider sig, den konflikten har rasat sedan länge, Menar du att jag ska tystas och inte få föra fram mina åsikter?
    Är det okey att drevet hängt mig i bakhasorna i flera år nu,
    Menar du corven, att jag ska ta all skit från den handfulla motdebattörerna och låta dom härja fritt?
    låt säga, att jag bestämmer mig för att nu får det fan vara nog, och skiter i det här,
    Då har alltså drevet tystat min röst, är det rätt i så fall?


    Jag försöker driva några seriösa trådar, en om hemlöshet, en Mona Sahlin, en opinionstråd och en gapa & skrik tråd för att skona andra trådar från just tjafs,

    Tala gärna om för mig vad det är för fel med det?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 14:25

    Martin, den sprider sig på det viset att om någon ber dig lägga av, för att ert tjafs sabbar trådarna, så angriper du den personen också.

    Man kan faktiskt påpeka saker utan att ta ställning i själva sakfrågan, och när ert tjafs går ut över allt annat i tråden, ja, då sprider sig er konflikt till andra.

    Det är inte för att tysta dig och dina åsikter. Det är för att få stopp på trådförstörandet. Håll dig till gapa och skriktråden med tjafset, och lämna de andra trådarna fria från käbblet. Eller har du inte åsikter om något annat är Fredrik?

    och då dyker i alla fall frågan upp hos mig. Vore det acceptabelt med viss censur?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 14:26

    Det bästa vore att göra martin till moderator så han kan sålla bort allt och ALLA han ej gillar (som han gjorde på Aftonbladet)istället för att spamma bort det vilket han gör nu.

    han styr redan hela forumet ganska ensamt.
    No

    *trippa på tå, annars kommer martin dig hoppa på*
    No No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 14:45

    Ja du corven, du ser ju själv det senaste alstret mot mig och min person,
    Menar du att jag stillasittande och tyst bara se på?
    Andra har rätten att säga vad dom vill om och mot mig,
    Men om jag inte köper det så får jag direkt t.ex dig på mig?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 15:18

    Så man får inte tala om för dig att det är jobbigt att läsa tjafsinläggen mellan dig och Fredrik? För då är man emot dig? Helt ärligt verkar du lida av hybris som tror att allt är angrepp på din person. Jag tycker själv att jag klagar på din debatteknik, inte dig som person....


    Du hugger som en ettrig terrier på allt, även om det inte ens är riktat mot dig. Och det är det som blir jobbigt för oss andra. Och förstör trådarna.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 15:56

    Självklart står jag i min fulla rätt att slå tillbaks mot alla former av angrepp mot min person! Twisted Evil

    Varför tror du jag startat upp gapa & skrik tråden egentligen Question

    Det är inte jag som för ut tjabblet överallt på forumet! Evil or Very Mad
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 16:55

    martin7lindgren skrev:
    Men om jag inte köper det så får jag direkt t.ex dig på mig?

    Din och Fredriks pajkastning har pågått sen forumet startades. Idag skrev jag till dig om det första gången..... Så nej, du har inte DIREKT fått mig på dig. Det har tagit ganska lång tid innan jag har sagt något åt dig....Jag har inte skrivit något, för jag hoppades att ni skulle lägga av så småningom. Men till och med mitt enorma tålamod har gränser. Och jag är väldigt less på ert tjafsande.

    Och nej, det är inte enbart du som drar runt det. Men du är inte oskyldig till det heller. Vissa gånger är det du som gör det, andra gånger inte.

    Och som jag skrev från början, det spelar ingen roll vem som startar det, det är likförbannat jobbigt när det sker.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 17:02



    Din och Fredriks pajkastning har pågått sen forumet startades. Idag skrev jag till dig om det första gången.....

    TILL CORVEN.. bara till corven och enkom till corven..

    Fredrik (jag) har ju DOCK bara blockat denna stalkande spammande ÄGARE Av alla åsikter och forumet och självutnämnde moderator i 14 dar nu.

    dvs backat.. gett upp.. skiter i.. ignorerar...osv osv.. hur kan det STÄNDIGT bli Martin och Fredrik då??

    Fler och fler INSER att felet ligger hos en SPECIELL individ på forumet som anser sig ÄGA det.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 17:10

    Fast nu hänvisade jag tillbaka till när forumet startade, och då var du delaktig.... Och att det fortsätter trots att du blockat honom hänger ju ändå ihop med her långa historia av trätande....

    Och helt ärligt, även om du har blockat honom, så går du ju in oinloggad och läser vad han skriver, det har du själv skrivit härinne.....

    Men visst, jag håller med om att det största ansvaret för att det ser ut som det gör just nu på Martin.....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 17:13

    Corven skrev:Fast nu hänvisade jag tillbaka till när forumet startade, och då var du delaktig.... Och att det fortsätter trots att du blockat honom hänger ju ändå ihop med her långa historia av trätande....

    Och helt ärligt, även om du har blockat honom, så går du ju in oinloggad och läser vad han skriver, det har du själv skrivit härinne.....

    Men visst, jag håller med om att det största ansvaret för att det ser ut som det gör just nu på Martin.....

    öHH 2DRA INLÄGGET AV MARTIN VAR ETT PÅHOPP PÅ MEJ..

    3-4-5-6 MED.. OCH SEDAN VAR CIRKUSEN IGÅNG..

    FAN VAD TRÖTT JAG BLIR PÅ DETTA SATANS BARNSTUGEBETEENDE.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 17:24

    fredrik rahm skrev:


    FAN VAD TRÖTT JAG BLIR PÅ DETTA SATANS BARNSTUGEBETEENDE.

    Du är inte ensam omatt vara trött på detta barnstuge/sandlådebeteende. Varför har så många hamnat på Martins hatlista? Jo för att vi alla har ledsnat. Frågan är ju vad man kan göra åt det? Går det att få Martin att fatta vad vi menar, utan att han tar det som angrepp på hans person? Eller måste det till censur för att få stopp på det?

    Och det är inte tala om någon åsiktscensur. Det är en uppförandecensur....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 17:28

    Corven .. bara corven och enkom corven

    Det bästa vore att göra martin till moderator så han kan sålla bort allt och ALLA han ej gillar (som han gjorde på Aftonbladet)istället för att spamma bort det vilket han gör nu.

    Blockera andra vill han ju ej vilket jag BETT han göra en 21 ggr nu så han SLIPPER se mina inlägg han HATAR så.


    han styr redan hela forumet ganska ensamt.



    Eller så slutar vi alla bara att skriva pga han ....vilket redan är på gång-.

    jag är aktiv på ett annat forum.. efter att ha tvingats sätta 6 pers på ignore här.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 17:31

    Då vore det väl bättre att Martin startar sitt eget forum, och lämnar oss andra i fred..... Bara att klicka på länken Free Forum längst ner på sidan....

    Jag har lite svårt att förstå varför man stannar kvar om man upplever att alla hatar en och är emot en....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 17:41

    Jag tycker det är bättre att du trycker in din gädda i truten,
    du får väl gå med dina klagomål till Admin, No

    Jag har förstått att du tycks rätten att säga och tycka vad du vill mot vem du vill, No

    Men fan tar den som inte låter dig härja som du vill! No

    Ta och starta ett eget forum själv du där du kan stå och stoltsera med din gädda!

    Du menar att jag ska lämna er ifred, aldrig tänkt på att ni lämnar mig ifred Twisted Evil

    För mig veterligt så har jag minst samma rätt som "er" att finnas på forumet No
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Censur alltid dåligt? Empty nää får det vara nog

    Inlägg  theward 2009-03-16, 17:49

    Med ovettigheter Martin.
    Du når ju de absolut lägstanivåerna nu..............
    Du lyckas verkligen få alla emot dig, är det din plan?

    Som sagt att agera taktiskt, verkar inte finnas i din värld
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  SiP 2009-03-16, 20:36

    Det verkar som vanligt folkvett och hyfs inte finns hos Martin, så fort någon ens har mage att ifrågasätta honom och hans debatteknik, så slår det bakut och han blir oförskämd och han går igång som en duracellkanin på speed...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 21:20

    martin7lindgren skrev:Jag tycker det är bättre att du trycker in din gädda i truten,
    du får väl gå med dina klagomål till Admin, No

    Jag har förstått att du tycks rätten att säga och tycka vad du vill mot vem du vill, No

    Men fan tar den som inte låter dig härja som du vill! No

    Ta och starta ett eget forum själv du där du kan stå och stoltsera med din gädda!

    Du menar att jag ska lämna er ifred, aldrig tänkt på att ni lämnar mig ifred Twisted Evil

    För mig veterligt så har jag minst samma rätt som "er" att finnas på forumet No

    Så du har mer rätt än jag att säga vad du tycker alltså? Du kan kalla folk för vad som helst, men ve den som försöker samma mot dig? Du verkar inte fatta något alls. För det första så härjar jag inte. Jag talar om vad jag tycker om ditt sätt att debattera. Men så fort någon säger något till dig om din debatteknik, så far du ut i otrevligheter. Jag har aldrig varit otrevlig mot dig tidigare, men har ledsnat rejält på din debatteknik. Och då väcktes frågan om censurfritt verkligen är så bra som vi hoppades och trodde. Vilket jag frågade om. Att du sen tar det som ett personlig påhopp enbart riktat till dig, säger mer om din egen dåliga självkänsla. För även om det är din debatteknik som föranlett frågan, så gäller den faktiskt för oss alla, inte bara för dig. Men det fattar du inte. Du är så inne i din roll som påhoppad och missförstådd, så allt som är på minsta sätt negativt om dig blir till påhopp. Du är ungefär lika nyanserad som dom som påstår att alla som inte gillar Israels attacket mot Gaza är antisemiter. Det ligger lika mycket sanning i båda påståendena.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 21:45

    Corven, en corv, en Mr. Rahm och en Tors hammnare är inte alla,
    Det bli i mina ögon två fåntrattar och en fåtratta!

    Jag hatar fan ingen, men jag tycker kampanjchef corven visar ett osedvanligt dåligt omdöme! No

    Men lycka till med dina föresatser att kränka och tysta min röst med alla tänkbara medel, No

    Och det på ett ocensurerat forum som tillämpar yttrandefrihet, No

    Så vem som kanske ska lämna det ocensurerade forumet låter jag vara osagt,
    men man undrar ju vad madame censur i egen hög person med gädda och allt gör här, No

    Men varför inte kontakta Admin, och tala om att du vill tysta min röst, gör en namninsamling vet jag! No

    Hur fick du upp fisken egentligen, slog du ihjäl den, med knytnäven? Wink
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Corven 2009-03-16, 21:51

    Helt ärligt Martin, du blir bara mer och mer patetisk.

    Du förstår absolut ingenting.

    Jag har inte försökt varken kränka eller tysta dig. Jag har bett dig stila dig.
    Att fylla trådar med inlägg efter inlägg där det står att du inte har någon kommentar är just precis sånt som retar mig och många andra. Har man inget att säga tycker jag man ska hålla tyst.

    Det är inte detsamma som att du inte får uttrycka dina åsikter. Dina åsikter är intressanta, och du har mycket att berätta om ditt tidigare liv.

    Men dina åsikter om Fredrik Rahm är totalt ointressanta. Ingen annan är intresserad av det.


    Gäddan fångade jag med metoden trolling. Draget var en MisterBigPike, linan en 18 kilos grå fireline, jag hade en ABU rulle, och ett 10" spö. Något mer du vill veta om den fångsten?
    Edit tillägg: Ja visst ja, vi hade en håv och lyfte in den i båten också...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 21:56

    Hmmm..., så du säger det Mr.Ward, jag går mot botten nivå, jaha?
    Då menar du att du och dina bundsförvanter Mr. Rahm, och Fr. Corven går mot nya höjder då? No

    Med ert gemensamma tremanna angrepp mot mig alla på en gång, Arrow

    Ni har ju gått på i stort sett hela dagen med era ansträngningar att tysta en medlem på ett öppet ocensurerat forum! No

    Jag har ju sagt åt dig att sluta vifta med din larviga kniv och slägga framför mig, No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 21:58

    Dagens Fiender till Martin som martin HATAR och angriper IDAG 2009-03-16:

    theward.. råttan... fredrikrahm... lazy... sunrise ...dirtydog... sip ...corven

    (imorgon är det några andra och såpan fortsätter..utan slut.)


    Tips är att martin SPÄRRAR alla dessa och lugnar ner sig. geek
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 22:07

    Ingen kommentar, Mr. Raahhhmmmm! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-16, 22:10

    Mer rätt att säga? No
    Du corven, jag har iallafall samma rätt som du och säga..., eller hur?

    Eller menar du, att du äger rätten att starta tysta ner andra på ett öppet forum,
    men den du angriper, mig i det här fallet ska enligt dig hålla käften, NO WAY! :no
    :

    Sponsored content


    Censur alltid dåligt? Empty Sv: Censur alltid dåligt?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 13:13