Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    RIP Marcel Jacob

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    RIP Marcel Jacob Empty RIP Marcel Jacob

    Inlägg  theward 2009-07-23, 12:00

    Det är med stor sorg jag läste att en av sveriges bästa och mest inflytelserika basister hittades död i sin lägenhet igår.
    För mig personligen har han betytt mkt.
    Hans basspel hans, låtskriveri kommer att saknas.

    Talisman har alltid varit en mina favoritgrupper, men i princip har allt han rört varit bra. Första Norumplattan är grym den med

    Dock hoppas jag faktiskt att övriga medlemmar faktisk färdigställer skivan som de skulle börja spela in i Augusti.
    Det tycker jag marcel är värd, även om det så här på en gång..kan kännas meningslöst. Då taliaman i mångt o mkt var just Marcel.
    Men det skulle kännas fel om låtarna bara hamnade i byrolådan tycker jag

    Mina tankar går till hans familj och bandmedlemmar som närmast kan betraktas som familj.
    iaf Jeff Scott Soto som han skänt i mer än 25 år

    See you i rock ´n roll heaven eller är det "heavymetalhell" Marcel Wink
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    RIP Marcel Jacob Empty Sv: RIP Marcel Jacob

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-11, 23:28

    theward skrev:Det är med stor sorg jag läste att en av sveriges bästa och mest inflytelserika basister hittades död i sin lägenhet igår.
    För mig personligen har han betytt mkt.
    Hans basspel hans, låtskriveri kommer att saknas.

    Talisman har alltid varit en mina favoritgrupper, men i princip har allt han rört varit bra. Första Norumplattan är grym den med

    Dock hoppas jag faktiskt att övriga medlemmar faktisk färdigställer skivan som de skulle börja spela in i Augusti.
    Det tycker jag marcel är värd, även om det så här på en gång..kan kännas meningslöst. Då taliaman i mångt o mkt var just Marcel.
    Men det skulle kännas fel om låtarna bara hamnade i byrolådan tycker jag

    Mina tankar går till hans familj och bandmedlemmar som närmast kan betraktas som familj.
    iaf Jeff Scott Soto som han skänt i mer än 25 år

    See you i rock ´n roll heaven eller är det "heavymetalhell" Marcel Wink


    Talisman var inte något favo för min del men den kille har jag hört lirat väldigt bra!!



    RIP Marcel



      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 01:55